[O2] Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy.......?????
Zamieszczone przez taranx
Hej mam problem jak w nagłówku...
Bez strachu, grunt to nie dawac wysokich obrotow - ja sie staralem nie pociagnac dalej niz do 4krpm przez pierwsze 500km... A te pierwsze 500km (w zasadzie to 700 z grosikiem) zrobilem pierwszego dnia jak wyjechalem z salonu Zalalem bak do pelna i pojechalem "gierkowka" przed siebie
[O2] Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy.......?????
Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy - odczekałem na równym przepisowe 15 min wyjąłem bagnet ---- a tam ciut wiecej jak pół bagnetu oleju ----- co jest grane ??? co radzicie????
Re: Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy.......?????
Zamieszczone przez gruto
Zaświeciła sie żółta kontrolka oliwy - odczekałem na równym przepisowe 15 min wyjąłem bagnet ---- a tam ciut wiecej jak pół bagnetu oleju ----- co jest grane ??? co radzicie????
Nic. Żółte oznacza jedynie, że należy sprawdzić poziom, co, jak piszesz, zrobiłeś...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
gruto, jak masz na dolewkę to dolej 150-200ml a zależy ile masz do wymiany oleum.
Jak zostało ci niewele to nawet dolewać nie trza tylko kontrolować stan regularnie no chyba, że jeszcze sporo to warto pokusić się o kupienie tego literka i dolać..
Na pocieszenie, u mmie od 1,5kkm sie świeci ale wymianę mam za 800 więc nawet nie dolewam..
jak masz stan oleju to się nie przejmuj, u mnie dwa lata tak było,
że się zapalała bez powodu. Raz na jakiś czas jej odbijało....
Natomiast VAG nic nie pokazywał.
Chyba, że jakiś czujnik bada jakość oleju, coś gdzieś czytałem o takim
rozwiązaniu na forum, ale może ktoś coś wie więcej....
Żółta lampka oleju może sygnalizować inną ustarkę. Np w VW Bora zapalania żółtej lampki oleju ysgnalizuje zużyte szczotki w alternatorze. Albo usterkę alternatora w postaci uszkodzonego szczotkotrzymacza. VAG nic nie pokaże a lampka będzie mrugała. Jedź do jakiegoś szpeca elektryka niech sprawdzi alternator.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
po otwarciu i zamknięciu maski zgasła! ale podobno po 100 km ma sie zapalić !
nie rozumiem pół silnika oliwy........
[ Dodano: Nie 23 Gru, 07 17:49 ]
Zamieszczone przez alfee
Żółta lampka oleju może sygnalizować inną ustarkę. Np w VW Bora zapalania żółtej lampki oleju ysgnalizuje zużyte szczotki w alternatorze. Albo usterkę alternatora w postaci uszkodzonego szczotkotrzymacza. VAG nic nie pokaże a lampka będzie mrugała. Jedź do jakiegoś szpeca elektryka niech sprawdzi alternator.
gruto, mnie się zaświeciła przy przebiegu 9900km (w trakcie powrotu z z wypadu 2500km) dolałem 0.3 litra i zgasła.Stan oleju był chyba 1/3 po dolaniu jest 2mm nad pole punktowe.
Teraz byłem dla pewności w garażu sprawdzić poziom oliwy i :
w garażu jest poziom ,auto stało 4 godz ---- i jest idealny środek na bagnecie !!!!
piernicze nie dolewam !!!!!!(dwie małe krateczki od góry poniżej)
A ja mam najgłupszy problem jaki moze być. MIanowicie na tym cholernym bagnecie do pomiaru poziomu oleju NIC NIE WIDAĆ :evil: Jakiś mondrala zamiast zrobić rozklepany płaski koniec bagnetu tak żeby było wszystko ładnie widać, zrobił okrągły i na dodatek z przetłoczeniami. Nie idzie na tym cholerstwie wogóle czegokolwiek zobaczyć .
Big, jak nic nie widać to znaczy że oleju nie masz
Adam :szeroki_usmiech mam nadzieję że ten olej jednak jest. Chyba przez 7 tys km nie wciągnęło by całego Na szafie nie ma żadnego ostrzeżenia.
A tak powaznie to naprawdę na tym bagnecie nic nie widać. NIe da sie dokładnie zobaczyć jaki jest poziom oleju.
Big, w benzynowych silnikach olej długo utrzymuje kolor jasny. W fabii wlewałem olej 5w40 elfa i on na miarce był ciężko widoczny z powodu jasno żółtego koloru. Mobil jest olejem ciemnym więc powinno być go widać, na pewno już pod światłem.
U mnie żółta kontrolka oleju zapala się tylko wtedy, kiedy poziom wg bagnetu spada do minimum. Dolewka nawet bardzo małej ilości powoduje, ze kontrolka gaśnie i po jakimś czasie znów się zapala. Jak doleje tyle, żeby było na maxa to do wymiany zawsze starcza i nie zapala się więcej.
gruto, musisz mieć coś z czujnikiem, który zaczyna reagować za wcześnie i tyle. Czujnik jest zainstalowany w misce olejowej. Wejdź pod auto, ściągnij osłonę i zobaczysz jak do miski dochodzi kabel z kostką. Może masz walnięty czujnik albo źle wykalibrowany. Nic innego nie przychodzi mi w tym temacie do głowy.
Hsurim, chyba sprubuje Twojej metody. Gorzej na pewno nie będzie 8)
Maicroft, no nioe bardzo prubowałem w dzień, slepy nie jestem, a nic nie widze Nie wiem kto mądry inaczej skonstuował ten bagnet :evil: W Renówkach miałem na dole ładnie spłaszczony i było wszystko pięknie widać (pomijam że tam miałem również cyfrowy wskaźnik poziomu oleju na desce - dobra rzecz).
witam; tez mi sie zapalila zolta kontrolka(do tej pory 10tys i zero brania oleju).
Wczoraj pierwszy wiekszy mroz,lekko spanikowany zajechalem na stacje,kupilem literka shell Helix ultra 5W40 vw505.00(nic innego na stacji nie znalazlem do tdi).
W domu sprawdzilem w instrukcji powinien byc vw507.00-czy to ma jakies znaczenie,czy teraz musze juz zmienic olej szybciej tj. po 15 tys.(QG1)
Wlalem okolo 300ml oleju
Komentarz